Zoek je hulp?
< Alle onderwerpen
Afdrukken

Hoe los ik het probleem ‘Micro-omvormers rapporteren niet’ op?

Als u de melding “Microinverters not reporting” in de Enlighten-app ziet, betekent dit dat één of meerdere micro-omvormers niet communiceren met de Envoy. Dit probleem kan optreden als de afstand tussen de meterkast en de Envoy te groot is of als er ruis op de stroomdraden is tussen de micro-omvormers en de Envoy. Het is belangrijk op te merken dat dit probleem meestal ligt aan de communicatie en niet aan de prestaties van de micro-omvormers zelf, die mogelijk nog steeds stroom produceren. Het probleem kan vaak vanzelf opgelost worden als de verbinding wordt hersteld en de micro-omvormers hun interne geheugen synchroniseren met Enlighten. Als dit probleem zich vaker voordoet of als de storing langer dan 48 uur aanhoudt, kunt u het met behulp van de onderstaande stappen zelf oplossen. Voordat u begint is het raadzaam om de volledige beschrijving door te lezen.

  • Controleer hoe uw Envoy is aangesloten: sommige Envoy’s hebben een stekker die in een stopcontact past, terwijl andere Envoy’s worden geleverd met een voedingskabel die rechtstreeks in de meterkast wordt aangesloten. Als uw Envoy een stekker heeft, ga dan naar de volgende stap.
  • Heeft u een Envoy met een stekker? Sluit de Envoy dan zo dicht mogelijk bij de meterkast aan op een stekkerdoos. Zorg ervoor dat de Envoy niet in een verdeelstekkerdoos is aangesloten waarop andere apparaten zijn aangesloten. Het verplaatsen van de Envoy naar een andere plek kan ook leiden tot deze foutmelding.
  • Controleer of er elektrische ruis wordt veroorzaakt: zorg ervoor dat er geen andere apparaten op hetzelfde circuit als de Envoy zijn aangesloten.

Als een van de volgende apparaten hetzelfde circuit gebruikt als de Envoy, verplaats deze dan naar een ander circuit: stekkerdozen en overspanningsbeveiligingen, UPS (uninterruptible power supply) of back-upbatterijen, aanraaklampen, batterijladers of AC-adapters (zoals die worden gebruikt voor opladers voor mobiele telefoons en laptops, vooral voor oudere apparaten), zware roterende motoren in apparaten zoals ventilatoren, koelkasten, diepvriezers of waterpompen, werkplaatsuitrusting zoals een kolomboormachine, tafelzaag, houtfrees of schaafmachine, elektronische ongediertebestrijding, of oudere of defecte compacte fluorescentielampen (CFL) die in uw huis zijn geïnstalleerd. Hoewel de kans klein is, kan de melding “Micro-omvormers rapporteren niet” ook worden veroorzaakt door problemen met het elektriciteitsnet.

Als de bovenstaande stappen het probleem niet hebben opgelost, kan het nodig zijn om contact op te nemen met de klantenservice.